Με άλλα λόγια, οι κινητήρες ιόντων προσφέρουν μικρή επιτάχυνση για μεγάλο χρονικό διάστημα, αντί για μεγάλη επιτάχυνση που διαρκεί μόνο λίγα λεπτά. Δεδομένου ότι καταναλώνουν μικρές ποσότητες αερίου και παραμένουν σε λειτουργία για χιλιάδες ώρες, η τελική ταχύτητα του σκάφους μπορεί να είναι πραγματικά μεγάλη.
Ο κινητήρας NEXT που αναπτύσσεται στο Εργαστήριο Αεριώθησης (JPL) της NASA, το οποίο επισκέφθηκε την Πέμπτη ο Τσαρλς Μπόλντεν, εκπέμπει έναν γαλαζωπό πίδακα ιόντων του αερίου ξένου.
O Τσαρλς Μπόντεν της NASA (δεξιά) κατά την επίσκεψή του στο JPL (Πηγή: AP)
Σύμφωνα με τη στρατηγική που καθόρισε ο Λευκός Οίκος το 2009, η NASA θα στείλει αστροναύτες σε έναν αστεροειδή, ο οποίος δεν έχει επιλεγεί ακόμα, ως εφαλτήριο για την πρώτη επανδρωμένη αποστολή στον Άρη.
Αντί όμως να στείλει το πλήρωμα σε ένα μακρύ ταξίδι μέχρι την περιοχή του αστεροειδή, η NASA αποφάσισε να στείλει πρώτα ένα ρομποτικό σκάφος που θα τον συλλάβει και θα τον παρκάρει στη γειτονιά τη Σελήνης. Στην επόμενη φάση, που προγραμματίζεται για το 2021, οι αστροναύτες της NASA θα χρησιμοποιήσουν τη νέα κάψουλα Orion για να επισκεφθούν το διαστημικό βράχο και να συλλέξουν δείγματα.
Εκτός του ότι θα προετοίμαζε τη NASA για μια επανδρωμένη αποστολή στον Άρη τη δεκαετία του 2030, η απαγωγή του αστεροειδή θα επιτρέψει επίσης τη δοκιμή τεχνολογιών που θα μπορούσαν να αναχαιτίσουν έναν διαστημικό βράχο που απειλεί τη Γη.
Ο αστεροειδής που θα μεταφερθεί στη Σελήνη θα είναι αρκετά μικρός ώστε να μην απειλεί τον πλανήτη. Ακόμα κι αν βρισκόταν από λάθος σε πορεία σύγκρουσης, θα διαλυόταν φλεγόμενος στην ατμόσφαιρα.
To κόστος της επιχείρησης απαγωγής και της αποστολής αστροναυτών στον αστεροειδή υπολογίζεται γύρω στα 2,6 δισ. δολάρια.
Πηγή
COMMENTS