Επιβεβαιώθηκε μια θεωρία συνωμοσίας από πάντα; Για χρόνια πολλοί μιλούσαν για τα πλάνα της πρώτης προσελήνωσης τα οποία, ισχυρίζονταν, δεν ήταν πραγματικά. Ήταν μαγνητοσκοπημένα σε studio με τη σκηνοθετική επιμέλεια του εμβληματικού σκηνοθέτη Στάνλεϊ Κούμπρικ.
Η υπόθεση δεν έμοιαζε πειστική. Άλλωστε όλη η κουλτούρα γύρω από την κατάκτηση του διαστήματος, στηρίχθηκε σε αυτή τη στιγμή, σε αυτό το μεγάλο βήμα του ανθρώπου εκεί που κανένας δεν μπορεί να ακούσει τις κραυγές σου. Ωστόσο οι συνωμοσιολόγοι επέμεναν. “O Κιούμπρικ συνέβαλε στην απάτη. Η ΝΑSA τον προσέγγισε το 1968 και του ζήτησε να “σκηνοθετήσει” τις τρεις πρώτες αποστολές στη σελήνη.
Ο σκηνοθέτης αποδέχθηκε την πρόταση και πέρασε 16 μήνες σε ένα πλατό στο Χάντσβιλ της Αλαμπάμα σκηνοθετώντας κάθε λεπτομέρεια των προσεληνώσεων των ‘Apollo 11’ και ‘Apollo 12’. Το φιλμ με τους Νιλ Άρμοστρονγκ και Μπαζ Όλντριν να χοροπηδούν στην επιφάνειά της σελήνης προβλήθηκε στην τηλεόραση και παρουσιάστηκε στο κοινό ως αληθινό.
Ο Κιούμπρικ ενορχήστρωσε την τηλεοπτική μετάδοση από το Διαστημικό Κέντρο Τζόνσον στο Χιούστον, χρησιμοποιώντας την ίδια τεχνική που χρησιμοποίησε στις σκηνές με την “Αυγή του Ανθρώπου” στην Οδύσσεια του Διαστήματος 2001.” Ανοησίες;
Ίσως. Σήμερα, ένα βίντεο κυκλοφορεί στο διαδίκτυο επαναφέροντας τη συνωμοσία στο τώρα. Στο φιλμ που ακολουθεί ο Στάνλει Κιούμπρικ μιλάει με τον κινηματογραφιστή σκηνοθέτη T. Πάτρικ Μάρει τρεις μέρες πριν τον θάνατο του το Μάρτιο του 1999.
Σύμφωνα με τον Μάρεϊ υπέγραψε μια μυστική συμφωνία 88 σελίδων για να μην αποκαλύψει όσα έμαθε 15 χρόνια πριν. Σήμερα η συμφωνία μοιάζει να μην ισχύει καθώς στο video ο Κιούμπρικ εξομολογείται στον κινηματογραφιστή ότι εκείνος είχε σκηνοθετήσει την “προσελήνωση” της ανθρωπότητας.
Αυτό είναι ένα απόσπασμα από όσα ακούγονται στο ντοκουμέντο που κανείς ακόμη δεν μπορεί να επιβεβαιώσει για τη γνησιότητα του αλλά πολλοί το έχουν προφητεύσει από πριν.
Μάρεϊ: Γιατί αποφασίσατε να δώσετε τώρα αυτή τη συνέντευξη;
Kιούμπρικ: Γιατί πλέον με ενοχλεί. Είναι η πρώτη φορά που θα μιλήσω ανοιχτά για αυτό (αναστενάζει).
T: Πάρτε το χρόνο που θέλετε…
K: … Ενθουσιάστηκε από την ευκαιρία, τις συνθήκες, την πρόκληση να το δημιουργήσω, την παραγωγή, και το αντιμετώπισα σαν μια κανονική ταινία, μια ακόμη ταινία από μένα, χωρίς να με νοιάξει στο ελάχιστο οι μακροπρόθεσμες παρενέργειες , τι θα σήμαινε για τον κόσμο όταν αποκάλυπτε την αλήθεια.
T: Σε τι αναφέρεστε; Πεθαίνω να μάθω.
K: Μια ταινία που έκανα, που κανείς δεν γνωρίζει αν και όλοι την έχουν δει.
T: Μια ταινία σας που κανείς δεν γνωρίζει; Αυτό μου λέτε;
K: Ακριβώς. Είναι ενδιαφέρον; Σου τράβηξα το ενδιαφέρον; Έχω διαπράξει μια τεράστια απάτη απέναντι στο αμερικάνικο κοινό, κάτι που πρόκειται τώρα να ομολογήσω με κάθε λεπτομέρεα. Αφορά τις ΗΠΑ και τη NASA, τις προσεληνώσεις που είναι ψεύτικες και που εγώ ο ίδιος τις σκηνοθέτισα.
T: Ok. (Γέλια) Για τι μιλάτε; Μιλάτε σοβαρά… Ok.
K: Ναι μιλάω σοβαρά, είμαι απόλυτα σοβαρός. Ήταν ένα ψέμα.
…
T: Μου λέτε ότι δεν περπατήσαμε ποτέ στο φεγγάρι;
K: Όχι, ποτέ. Δεν ήταν αλήθεια όσα είδατε.
T: Οι προσεληνώσεις ήταν ψέμα;
K: A, α, α.. Οι υποθετικές προσεληνώσεις. Μια φαντασία. Δεν ήταν τίποτα πραγματικό. Δεν πιστεύετε ότι είναι σημαντικό για τον κόσμο να μάθει την αλήθεια;
…
T: Γιατί το κάνατε;
K: Βασικά με δωροδόκησαν. Αυτό έγινε, ήταν μια σιχαμένη δωροδοκία.
T: Γιατί μου τα λέτε όλα αυτά;
K: Πρόκειται για μια απίστευτη απάτη. Μια απίστευτη απάτη που διέπραξα. Ο κόσμος ΠΡΕΠΕΙ να το μάθει! Δεν πιστεύετε ότι είναι σημαντικό για τους ανθρώπους να γνωρίζουν την αλήθεια;
Σε κάποιο απόσπασμα λίγο πιο κάτω, ο Κιούμπρικ αναφέρεται στις προσεληνώσεις ως το αριστούγημα για το οποίο ποτέ δεν είχε την ευκαιρία να δικαιωθεί. Αλήθεια ή ψέμα, play ή pause, ο Κιούμπρικ και η ανθρωπότητα παραμένουν ένα μυστήριο από άλλο κόσμο.
Πιστεύεις;
Kιούμπρικ: Γιατί πλέον με ενοχλεί. Είναι η πρώτη φορά που θα μιλήσω ανοιχτά για αυτό (αναστενάζει).
T: Πάρτε το χρόνο που θέλετε…
K: … Ενθουσιάστηκε από την ευκαιρία, τις συνθήκες, την πρόκληση να το δημιουργήσω, την παραγωγή, και το αντιμετώπισα σαν μια κανονική ταινία, μια ακόμη ταινία από μένα, χωρίς να με νοιάξει στο ελάχιστο οι μακροπρόθεσμες παρενέργειες , τι θα σήμαινε για τον κόσμο όταν αποκάλυπτε την αλήθεια.
T: Σε τι αναφέρεστε; Πεθαίνω να μάθω.
K: Μια ταινία που έκανα, που κανείς δεν γνωρίζει αν και όλοι την έχουν δει.
T: Μια ταινία σας που κανείς δεν γνωρίζει; Αυτό μου λέτε;
K: Ακριβώς. Είναι ενδιαφέρον; Σου τράβηξα το ενδιαφέρον; Έχω διαπράξει μια τεράστια απάτη απέναντι στο αμερικάνικο κοινό, κάτι που πρόκειται τώρα να ομολογήσω με κάθε λεπτομέρεα. Αφορά τις ΗΠΑ και τη NASA, τις προσεληνώσεις που είναι ψεύτικες και που εγώ ο ίδιος τις σκηνοθέτισα.
T: Ok. (Γέλια) Για τι μιλάτε; Μιλάτε σοβαρά… Ok.
K: Ναι μιλάω σοβαρά, είμαι απόλυτα σοβαρός. Ήταν ένα ψέμα.
…
T: Μου λέτε ότι δεν περπατήσαμε ποτέ στο φεγγάρι;
K: Όχι, ποτέ. Δεν ήταν αλήθεια όσα είδατε.
T: Οι προσεληνώσεις ήταν ψέμα;
K: A, α, α.. Οι υποθετικές προσεληνώσεις. Μια φαντασία. Δεν ήταν τίποτα πραγματικό. Δεν πιστεύετε ότι είναι σημαντικό για τον κόσμο να μάθει την αλήθεια;
…
T: Γιατί το κάνατε;
K: Βασικά με δωροδόκησαν. Αυτό έγινε, ήταν μια σιχαμένη δωροδοκία.
T: Γιατί μου τα λέτε όλα αυτά;
K: Πρόκειται για μια απίστευτη απάτη. Μια απίστευτη απάτη που διέπραξα. Ο κόσμος ΠΡΕΠΕΙ να το μάθει! Δεν πιστεύετε ότι είναι σημαντικό για τους ανθρώπους να γνωρίζουν την αλήθεια;
Σε κάποιο απόσπασμα λίγο πιο κάτω, ο Κιούμπρικ αναφέρεται στις προσεληνώσεις ως το αριστούγημα για το οποίο ποτέ δεν είχε την ευκαιρία να δικαιωθεί. Αλήθεια ή ψέμα, play ή pause, ο Κιούμπρικ και η ανθρωπότητα παραμένουν ένα μυστήριο από άλλο κόσμο.
Πιστεύεις;
Πηγή: cnn.gr
COMMENTS