Το «Παναγής» στις Φλέβες
Τις δόξες που ζει τα τελευταία 30 χρόνια το φορτηγό πλοίο «Παναγής» -ή τουλάχιστον ότι έχει απομείνει από αυτό- δεν τις γνώρισε ποτέ όσο έπλεε στα ελληνικά ύδατα, ούτε και θα τις είχε αν δεν ναυαγούσε στο νησάκι Φλέβες.
Το νησάκι απέναντι από τη Βουλιαγμένη, το οποίο υπήρξε ναυτικό οχυρό και στη συνέχεια ήταν χώρος στον οποίο ασκούνταν οι βατραχάνθρωποι του Πολεμικού Ναυτικού, φιλοξενεί ένα από τα πιο διάσημα ναυάγια του Σαρωνικού.
Πρόκειται για το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου «Παναγής», το οποίο βρίσκεται σε βάθος 14 μέτρων.
Το φορτηγό είχε μήκος 55 μέτρα, κάτι που δεν φαίνεται σήμερα, καθώς το σκαρί του είναι κομμένο στα δύο.
Οι ισχυροί άνεμοι και η βλάβη στο πηδάλιο προκάλεσαν το ναυάγιο
Το ταξίδι που ξεκίνησε το «Παναγής» τον Ιούνιο του 1984 έμελε να είναι το τελευταίο του. Ο κακός καιρός με τους ισχυρούς ανέμους που έπνεαν ανοιχτά των Φλεβών σε συνδυασμό με μία βλάβη στο πηδάλιο παρέσυραν το πλοίο στη δυτική πλευρά του νησιού και προκάλεσαν το ναυάγιο.
Ευτυχώς το πλήρωμα του φορτηγού πλοίου, που μετέφερε ελαφρόπετρα, κατάφερε να διασωθεί και δεν υπήρξαν ανθρώπινες απώλειες.
Πλέον το πλοίο βρίσκεται αναποδογυρισμένο σε βάθος 14 μέτρων, σχετικά κοντά στην ακτή, είναι κομμένο σε δύο κυρίως κομμάτια (πλώρη – πρύμνη/μηχανοστάσιο), τα οποία βρίσκονται ανάποδα στον βυθό, με μέγιστο βάθος τα 14 μέτρα και ελάχιστο τα 4 μέτρα.
Η εντυπωσιακή προπέλα
Δύτες που επισκέπτονται πολύ συχνά το ναυάγιο, καθώς είναι μία από τις πιο κοντινές, αλλά και ενδιαφέρουσες καταδύσεις, αναφέρουν πως τα πιο ενδιαφέροντα σημεία του ναυαγίου είναι η προπέλα, αλλά και διάφορα σημεία περιμετρικά του ναυαγίου που επιτρέπουν την παρατήρηση στο εσωτερικό του, αφού οι σπασμένες λαμαρίνες έχουν ανοίξει διάφορες εισόδους. Και οι άγκυρες του πλοίου είναι ενδιαφέρουσες, αλλά μόνο το έμπειρο καταδυτικό μάτι μπορεί να τις εντοπίσει.
Πάντως τη δυνατότητα να απολαύσουν τη θέα του ναυαγίου έχουν και οι λουόμενοι, οι οποίοι μπορεί να βρεθούν στο σημεία με κάποιο σκάφος ή φουσκωτό, καθώς το βάθος των 16 μέτρων σε συνδυασμό με το φως του ήλιου τους επιτρέπει να δουν το κουφάρι με ένα καλό μακροβούτι.
πηγη
Τις δόξες που ζει τα τελευταία 30 χρόνια το φορτηγό πλοίο «Παναγής» -ή τουλάχιστον ότι έχει απομείνει από αυτό- δεν τις γνώρισε ποτέ όσο έπλεε στα ελληνικά ύδατα, ούτε και θα τις είχε αν δεν ναυαγούσε στο νησάκι Φλέβες.
Το νησάκι απέναντι από τη Βουλιαγμένη, το οποίο υπήρξε ναυτικό οχυρό και στη συνέχεια ήταν χώρος στον οποίο ασκούνταν οι βατραχάνθρωποι του Πολεμικού Ναυτικού, φιλοξενεί ένα από τα πιο διάσημα ναυάγια του Σαρωνικού.
Πρόκειται για το ναυάγιο του φορτηγού πλοίου «Παναγής», το οποίο βρίσκεται σε βάθος 14 μέτρων.
Το φορτηγό είχε μήκος 55 μέτρα, κάτι που δεν φαίνεται σήμερα, καθώς το σκαρί του είναι κομμένο στα δύο.
Οι ισχυροί άνεμοι και η βλάβη στο πηδάλιο προκάλεσαν το ναυάγιο
Το ταξίδι που ξεκίνησε το «Παναγής» τον Ιούνιο του 1984 έμελε να είναι το τελευταίο του. Ο κακός καιρός με τους ισχυρούς ανέμους που έπνεαν ανοιχτά των Φλεβών σε συνδυασμό με μία βλάβη στο πηδάλιο παρέσυραν το πλοίο στη δυτική πλευρά του νησιού και προκάλεσαν το ναυάγιο.
Ευτυχώς το πλήρωμα του φορτηγού πλοίου, που μετέφερε ελαφρόπετρα, κατάφερε να διασωθεί και δεν υπήρξαν ανθρώπινες απώλειες.
Πλέον το πλοίο βρίσκεται αναποδογυρισμένο σε βάθος 14 μέτρων, σχετικά κοντά στην ακτή, είναι κομμένο σε δύο κυρίως κομμάτια (πλώρη – πρύμνη/μηχανοστάσιο), τα οποία βρίσκονται ανάποδα στον βυθό, με μέγιστο βάθος τα 14 μέτρα και ελάχιστο τα 4 μέτρα.
Η εντυπωσιακή προπέλα
Δύτες που επισκέπτονται πολύ συχνά το ναυάγιο, καθώς είναι μία από τις πιο κοντινές, αλλά και ενδιαφέρουσες καταδύσεις, αναφέρουν πως τα πιο ενδιαφέροντα σημεία του ναυαγίου είναι η προπέλα, αλλά και διάφορα σημεία περιμετρικά του ναυαγίου που επιτρέπουν την παρατήρηση στο εσωτερικό του, αφού οι σπασμένες λαμαρίνες έχουν ανοίξει διάφορες εισόδους. Και οι άγκυρες του πλοίου είναι ενδιαφέρουσες, αλλά μόνο το έμπειρο καταδυτικό μάτι μπορεί να τις εντοπίσει.
Πάντως τη δυνατότητα να απολαύσουν τη θέα του ναυαγίου έχουν και οι λουόμενοι, οι οποίοι μπορεί να βρεθούν στο σημεία με κάποιο σκάφος ή φουσκωτό, καθώς το βάθος των 16 μέτρων σε συνδυασμό με το φως του ήλιου τους επιτρέπει να δουν το κουφάρι με ένα καλό μακροβούτι.
πηγη
COMMENTS